Jumaat, 26 Mac 2010

kedekut

Sepasang suami isteri, dah lama kahwin. Si suami teramat lah
kedekut, bukan setakat taik idung masin,Taik mata pun masin gak.
Salah satu aktiviti tahunan mereka ialah mengunjungi satu pameran
udara.

Tahun pertama, si isteri nak sangat naik sebuah pesawat ringan.Pergilah mereka berjumpa dengan juruterbang pesawat tu. "Encik, berapa
saya kena bayar untuk menaiki pesawat ni?" tanya si suami "Tak
mahal encik, cuma RM50 untuk satu pusingan" jawab juruterbang
tu."Uuiishh. .mahalnya, tak jadi la saya nak naik"jawab si suami lalu menarik tangan Isterinya berlalu dari situ.

baiklah, kalau bayaranya kurang dari RM30, kita naiklah"kata suami
yang membuatkan si isteri menarik muka masam kerana dia tahu
bayarannya pasti akan meningkat lagi tahun ni. Mereka menuju ke
pesawat yang sama macam tahun lepas dan jumpa dengan juruterbang yang sama
juga. Seperti yang dijangkakan, bayaranya dah jadi RM100.

Segeralah si suami menarik tangan isterinya berlalu dari situ. Si
juruterbang tadi yang kesiankan si isteri yang saban tahun mengimpikan
untuk menaiki pesawat tu memanggil mereka semula. "Encik, berapa
yang encik sanggup bayar?" "Aku cuma nak bayar bawah RM30
jer"jawab si suami.Setelah berfikir seketika, berkatalah si juruterbang
tadi "Baiklah, Encik boleh naik pesawat tu dengan bayaran RM20
sahaja tapi dgn satu syarat" Gembiralah si suami tadi, RM20 ajer

"tapi apa syaratnya" "semasa di udara, encik dan isteri encik tak
boleh Mengeluarkan satu suara pun. Kalau bersuara juga, saya akan
kenakan bayaran RM10 bagi setiap perkataan yang keluar dari mulut
encik atau isteri encik" jawab juruterbang tadi sambil tersenyum.

"Baiklah saya setuju" jawab si suami dengan yakin bolehnya. Maka,
naiklah mereka akan pesawat tu.juruterbang tadi pun ada niat lain
sebenarnya. dia nak ajar si suami yang kedekut tadi. Dia pun buat
lah aksi2 acrobatik yang diakui merbahaya. Macam2 aksi dia buat,
tapi hairan jugak dia sebab suami isteri yang duduk dekat belakang dia
tak menjerit pun.


Dia cuba lagi buat aksi2 yang merbahaya, berpusing2 pesawat tu,
tapi tetap senyap. Setelah muslihat dia tak berjaya,juruterbang tu
pun mendaratkan lah pesawat dia. Rasa rugi pulak sebab cuma boleh
dapat RM20 jer.

Bila dah mendarat, Cuma si suami yang turun dari pesawat tu. "Ehh?
mana isteri encik?"tanya juruterbang tu terkejut.

"Dia dah jatuh masa kau pusing2 pesawat tadi" "Hahh apasal tak
cakap" "Kalau aku cakap nanti kena tambah bayaran lagi" jawab si

suami Sambil menghulurkan RM20 kepada juruterbang tadi dan terus
berlalu...

Moral: Carilah suami yang mengasihi isterinya (dari email kawan2)

Tiada ulasan: