Sabtu, 10 April 2010

kawan



kata mak
KAWAN tu ibarat lebah,habis madu sepah dibuang.......


kata abah,
KAWAN tu umpama bunga ros, dipandang cantik dipegang sakit......


kata atuk,
KAWAN tu seperti air, terus mengalir.....


kata nenek,
KAWAN tu bak bulan, dipuja dan disanjung tapi nun jauh di sana .....


kate sedare,
kawan tu macam makanan, kawan makan kawan!!


kata abang,
KAWAN tu seperti lembu, mengikut saje ape dikata........


kata kakak,
KAWAN tu tak ubah macam durian, bau je busuk tapi sedap dimakan....


kata adik,
KAWAN tu macam biskut, sekejap ade sekejap takde........


kata aku,
kawan tu tak kisahlah camner..
walaupun dia IBARAT LEBAH, UMPAMA BUNGA ROS, SEPERTI AIR, BAK
BULAN, SEPERTI LEMBU, TAK UBAH MACAM DURIAN DAN MACAM BISKUT!!!


dia tetap kawan....
tau tak sebab ape???
sekali aku dah kawan ngan dia selamanye dia tetap kawan aku...
itu cara aku berkawan..!!


walaupun kita mempunyai kekasih, tapi
teman tetap paling setia.

walaupun kita punyai harta yg banyak,
teman tetap paling berharga.
(email dari kawan)

1 ulasan:

- e F F i e - berkata...

hai there...
nice story..
maksud mendalam..
mensentuh hati kecil ini..
kerna diri ini..
sukar menghargai sebuah persahabatan..
membuatkan terpaku sendiri..
bila membaca entry ini..


*wah2 spontan tu..hehe*