Ahad, 28 Oktober 2012

Buat sendiri..

Ganti kotak fius, dan buat wiring kat rumah sendiri...lama tak buat, jadi kena bukak buku lama masa sekolah vokasional...

Terbalik pulak gambar ni !

Alhamdulillah siap dan pendawaian tambahan berfungsi dengan baik. mula ingat nak upah orang pasang je, kira-kira balik macam mahal je.....pastu ulangkaji buku-buku masa sekolah dan tanya kawan lama..cuba buat sendiri. tapi pasanan dari muaz jangan cuba buat sendiri kalau tak der kemahiran, elektrik amat merbahaya kepada anda...

12 ulasan:

iaryylr berkata...

dah siap jangan pula buang kotak fius lama tu... tak jual lagi jenis tu...

muazlumut berkata...

tak buang...simpan

baby comel berkata...

terbaik lah camtu.. buat sendiri je =) saya lgsg xtau pasal letrik ni huhu..

hnahdy berkata...

hana dulu ada gak belajar elektrik. hana tau teori ja. praktikal ni kureng skit.hehe

muazlumut berkata...

baby comel...boleh lah untuk rumah sendiri.hnahdy...saya teori kurang sikit..
terima kasih komen

Badren Awang berkata...

teringat zaman belajar dulu....lama dah xbuat sendiri jg ni...

muazlumut berkata...

muaz pun dah lama tinggal...bukak buka lama..

Penjejak Mimpi berkata...

berapa semua kos termasuk mcb?

muaz berkata...

rasanya kos dlm rm 2 ratus lebih je...

Penjejak Mimpi berkata...

hmm... tak la mahal sgt.. :)

Cik Yaya berkata...

wahh mmg jimat la wt cmtu kan.untg org ade pgthuan ttg semua ni..pape hal xya pngl org suh buat, dri sdri pon bole wat kan.. ^_^

muaz_kkgp berkata...

ya betul tu cik yaya...tapi ilmu kalau tak di amal...pelan2 boleh hilang