Ahad, 23 Januari 2011

Gelap malam


 Al-Hassan Al -Basri berkata: Nabi s.a.w bersabda:
Sesungguhnya jika mendekati hari kiamat banyak fitnah dan ujian bagaikan padatnya gelap malam, orang akan mati hatinya sebagaimana mati badannya. Seorang pagi-pagi mukmin dan petangnya kafir, atau petang-petangnya mukmin tiba-tiba pagi-pagi kafir, banyak orang menjual agamanya dengan benda dunia yang sedikit"

Muaz dapat komen dari sorang sahabat, komen tu rasanya berat sangat untuk muaz .....
macam manapun terima kasih, atas komen tuan.
3 sebab saya suka blog muaz:
1.mendidik
2.himpunan nasihat berguna
3.peringatan

11 ulasan:

Muhd Aizie berkata...

wah! dapat pujian dari blogger ye? Alhamdulillah . beruntung la muaz . sebenarnya, bagus jugak ada blog2 macam ni . selain dapat ilmu2 baru, sebenarnya muaz telah berdakwah tau . memberi ilmu kepada mereka yang tak tahu.
best blog ni . ijie pun selalu dapat ilmu2 baru dari sini .

hehe .

muazlumut berkata...

terima kasih ijie,dakwah untuk diri dan kawan2...

Raja Zatimi berkata...

Setuju, ilmu yang berguna sgt baik utk semua org, org yang tolong kongsi dapat pahala berpanjangan, InsyaAllah.. :)

zul permatang badak berkata...

...agak lama tak update blog....saya sibuk dengan kerja2....begitulah banyak perkara yang perlu diuruskan....blog muaz saya jenguk juga....sentiasa ada entri baru....o.k selamat menulis....

muaz_kkgp berkata...

terima kasih,zul permatang...blog tuan pun menarik,muaz suka baca pasai pokok2

KELI OH KELI berkata...

sama2 muaz..terima kasih jua kerana selalu berkongsi ilmu yg baik..two thumbs up 4 muaz n his nice blog :)

muazlumut berkata...

syukran jazilan...

+akufobia+ berkata...

keepitup.

abgreds berkata...

Salam Muaz...
Setiap ilmu yang bermanfaat tentu ada balasan baiknya..teruskan menulis...

muazlumut berkata...

terima kasih abgreds,akufobia...insyAllah akan terus menulis

muazlumut berkata...

terima kasih raja zatimi...ilmu mesti di kongsi,baru tak hilang