Isnin, 9 Januari 2012

Perkara


Perkara yang semua orang lalui masa zaman kanak-kanak...

1) Buka kipas..bercakap depan kipas..suara bertukar...bangga siut..siap nyanyi lagi..
2) Buka peti ais..pastu buat eksperimen..tutup pelan-pelan..nak tengok lampu dalam tu terpadam ke tak..
3) Naik kereta waktu malam..tengok bulan..pastu ingat bulan ikut korang.
4) Nampak helikopter atau kapal terbang..siap lambai-lambai lagi..beranggapan orang tu nampak korang...
5) Naik basikal..dapat lepas dua-dua tangan..rasa macam dah pro la kan...
6) Bila melukis permandangan, mesti ada bukit dengan matahari tersepit dicelah-celah, sawah padi dah comfirm ada, burung bentuk M memang dah wajib...
7) Kalau lori atau van milo datang kat sekolah..happy sangat..dapat minum free...
8) Waktu rehat, suka lepak kat longkang....
9) Main zero point atau galah panjang masa rehat...

semua yang kat atas ni sama tak macam apa yang berlaku kat kita semua masa kecik-kecik dulu ?
Muaz dapat dari rakan fb….

8 ulasan:

Belalang hijau Perisik berkata...

a ah, ada sesetangahnya pernah d buat time kecik dulu :)

muazlumut berkata...

same ler

iaryylr berkata...

biasalah tu, cuma tak pernah ada van milo datang kat sekolah :(

muazlumut berkata...

jangan sedih....

C.M.A @ CikMoonAdnan berkata...

btol2..kebanyakannya sama... kecuali yg no3 dan 4

Holic berkata...

sama ! time rehat lepak kat tepi longkang..hehehe

muaz_kkgp berkata...

terima kasih....

ZORA berkata...

mengimbau kenangn lalu ..sanagt indahhh..:)